W grupie osób z niepełnosprawnością narządu słuchu najczęściej wskazywane są potrzeby dotyczące potrzeby dostosowania stanowiska pracy, zapewnienia systemu komunikacji osób głuchych posługujących się językiem migowym z osobami słyszącymi, wsparcia towarzyszącego – opiekuna, asystenta pracy, wsparcia trenera pracy oraz pomoc w transporcie do i z pracy. Dodatkowo wskazuje się na bariery w postaci braku wymagania komunikacji telefonicznej czy ułatwienia komunikacyjnego na spotkaniach obejmujących więcej osób (tłumacz/lipspeaker lub dostosowanie się reszty zespołu oraz braku telefonu z opcją regulacji głośności.
Źródło opracowania: Raport z analizy aktualnego stanu rozwiązań z zakresu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, przeglądu dobrych praktyk, diagnozy potrzeb i barier oraz rekomendacje dla modelu wsparcia osób niepełnosprawnych w środowisku pracy”, Warszawa 2018 roku, opracowany w ramach projektu nr POWR.02.06.00-00-0054/17 pn. „Wypracowanie i upowszechnianie, we współpracy z partnerami społecznymi, modelu wsparcia osób niepełnosprawnych w środowisku pracy” realizowanego w partnerstwie CIOP-PIB, PFRON, SPI, KZRSIiSN